SK Teknik och service

Service och reparation av motorfordon

Priser

Generella prisexempel på andra verkstäder

 

   Arbetskostnad: 650:-*

   Felsökningskostnad: 650:-**

   Justeringskostnad Scooter/Moped: 500:- (exkl. material)

   Mopedservice VIARELLI Scooter: 1499:- Inkl.Onlineregistrering, navolja och tändstift.mm!

   Mopedservice Scooter från: 1000:- Inkl. navolja och tändstift!

   Mopedservice Moped från: 1000:- Inkl. motorolja och tändstift!

   Motorenovering från: 2000:-

   Inkl. packningsmassa och invändig rengörning. (gäller exkl. material och lös motor)

   Svetsarbete från 250:-

   Däckbyte från 200:- vid köp av däck. Utan köp av däck: 300:- (pris per däck)

   Förbrukning från 120:-***

 

Vi erbjuder mopedtransport: [hämtning/leverans]

   Trollhättan 300:-

   Vänersborg / Lilla Edet 400:-

   Yttre gränskommuner 500:-

 

* Priser

Alla priser är i SEK och visas inkl. moms.

Alla priser markerade med * baseras på timdebitering.

** Felsökning

Felsökning första timmen: 650:- , därefter 400:- per timme. Om vi hittar felet på en timme stannar kostnaden på 650:- exkl. material. OBS: Vid påbörjat arbete är minsta avgift 650:-

*** Förbrukning

Förbrukning så som WD-40, 5-56, säkringar, startspray och lufttryck samt motortvätt i samband med renovering eller cylindermontering m.m debiteras från 120:-

 

Miljöavgift

Vi tar ut en avgift på 40:- i alla arbeten som innefattar oljor, däck och andra miljöfarliga ämnen. Miljöavgiften är avsedd att påverka konsumenter att begränsa miljöstörningar

 

Undrar du över annat än det som står här? Maila This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller ring oss 0707 23 00 89

 

 

 

 

Reservdelar

Vi är auktoriserad återförsäljare och servicepartner för:

Moped klass I och II

 

Vad gäller för moped klass I & klass II?

Moped klass I Moped klass I är en moped som är konstruerad för att köras i högst 45 km/tim. Det är denna moped som kallas ”EU-moped”. Från och med den 1 oktober 2009 måste den som ska köra en moped klass I (så kallad EU-moped) ha fyllt 15 år och ha ett körkort med behörigheten AM eller ett körkort med annan behörighet. Se mer info på denna länk  http://www.korkortsportalen.se

Registreringsplikt men inget kontrollmärke. En moped klass I måste vara registrerad och ha en registreringsskylt bak.

Kontrollbesiktning Mopeden behöver normalt inte kontrollbesiktas, men om polisen stoppar dig på vägen och upptäcker brister på mopeden kan den få körförbud eller ett föreläggande om besiktning. I så fall måste du rätta till det som är fel och därefter låta kontrollbesikta mopeden hos Bilprovningen.


Moped klass II Det finns två typer av moped klass II. Den EU-godkända mopeden är konstruerad för att köras i högst 25 km/tim och motorns effekt får vara högst 1 kilowatt. Den andra typen är konstruerad för att köras i högst 30 km/tim och är godkänd i Sverige enligt äldre bestämmelser. Sådana mopeder måste ha ett typintyg utfärdat före den 17 juni 2003. Från och med 1 oktober 2009 måste den som ska köra moped klass II ha fyllt 15 år och ha förarbevis för moped klass II, Se mer info på denna länk  http://www.korkortsportalen.se . Moped klass II ska inte registreras, och de har alltså ingen registreringsskylt.

Att tänka på när du köper moped! Se till att du får med registreringsbeviset vid köp av moped klass I. Vid köp av moped klass II ska du begära att få ett typintyg om det är en svensk godkänd 30-moped eller ett CoC-intyg (intyg om överensstämmelse) om det är en EU-godkänd 25-moped. Alla som åker moped ska använda godkänd hjälm, E- eller SIS-märkt. Se upp om du köper begagnat! Varning för privatimport. Så kallade sidoimporterade mopeder säljs tyvärr av vissa som en ”godkänd” moped klass II. En sådan moped kan som regel aldrig bli typgodkänd i Sverige då grundhandlingar saknas. Mopeden får säljas men inte användas i trafik! Mopeden kan ha samma utseende som en svensk godkänd 30-moped, klass II, men har inget svenskt typintyg.

Trafikförsäkring Mopeden måste vara trafikförsäkrad.

Trafikregler De här reglerna gäller när du kör moped klass I: Du måste ha en godkänd hjälm, E-eller SIS-märkt. Du ska köra på vägrenen om det finns en sådan, annars på körbanan. Du får inte köra i cykelfält eller på cykelbanor. Du får inte köra i körfält för fordon i linjetrafik (”bussfilen”). Du får inte köra på motorväg eller motortrafikled. Du får inte låta mopeden skjuta på något annat fordon (t.ex. en cykel) eller låta mopeden dras av något annat fordon. Du får inte skjutsa fler passagerare än mopeden är byggd för. LGF-skylt Alla tre- och fyrhjuliga klass I-mopeder ska vara utrustade med en särskild skylt för långsamtgående fordon (LGF-skylt). Skylten ska vara typgodkänd och monteras baktill på fordonet.

 

 

 

Garanti

 

garantibaotian

Baotian Sverige lanserar nu i samarbete med
Midland smörjmedel 5 år eller 4 000 mils motor-
garanti för samtliga 4-taktsmodeller i
programmet.

Midland Motorgaranti omfattar alla oljerela-
terade motordelar och växellåda. Den skriftliga
motorgarantin levereras med alla nysålda
mopeder och lätta motorcyklar.

Motorgarantin innebär att Midland betalar för
skador på oljerelaterade delar i motor och
växellåda förutsatt att moped- eller MC-ägaren
servat hos en Baotian-Midland auktoriserad
serviceverkstad med Midland motor- och växel-
lådsolja. Service utförs enligt Baotians normala
serviceintervaller var 12:e månad eller var
300:e mil, vilket som kommer först.

 

 

Samarbetspartners

Vi är öppna för samarbete, alla intresserade är varmt välkomna att kontakta oss.

 

 Ring  0707 23 00 89 eller  mejla This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Vi är auktoriserad återförsäljare och servicepartner för:

 

  • Länsförsäkringar
  • Dina försäkringar
  • Folksam
  • Trygg Hansa
  • Svedea
  • Jem&Fix
  • HP Schou AB
  • Millarco International A/S
  • Reinhardt A/S
  • Baotian
  • Midland
  • Swebike
  • Brantech IMP AB,
  • Viarelli
  • Vi samarbetar även med polisen
You are here: Home Priser skteknik